vrijdag 11 maart 2011

Welkom

Welkom in mijn blog de burcht Sion!

"Ik echter bezing uw sterkte, des morgens jubel ik over uw goedertierenheid; want Gij waart mij een burcht, een toevlucht ten dage toen ik benauwd was. Mijn sterkte, U wil ik psalmzingen; want God is mijn burcht, mijn goedertieren God." Psalm 59:17-18

Even mijzelf voorstellen. Mijn naam is Paul. En ik schrijf onderwerpen over Bijbel, actuele gebeurtenissen, documentaires en andere onderwerpen in mijn blog. De bedoeling ervan is de lezers te informeren. Gezien de huidige ontwikkelingen in de wereldgebeurtenissen is de Bijbel meer dan actueel geworden. Alles wat de Bijbel over de gebeurtenissen voorzegd had, zijn veel van de Bijbelse profetieën in vervulling gegaan. Denk maar aan de Arabische onrust en de tsunami in Japan. Alles wat er nu gebeurt en straks in de nabije toekomst zal gaan gebeuren, wijst op de eindtijd dat wij momenteel leven.

De Arabische wereld is in grote beroering gekomen; aantal volken staan op en werpen zich van de diktatoriale regimes af. Aan de Arabische onrust komt er voorlopig geen einde. In Libië woedt er een verbeten strijd tussen de opstandelingen en de Khadaffi-getrouwen nog steeds, terwijl de demonstraties in Saoedi-Arabië echt begonnen zijn. De demonstraties en opstanden zijn een ware nachtmerrie voor de heersende regimes geworden. Ook in Iran werden er demonstraties gehouden maar de kop ingedrukt. Hoewel de roep om hervormingen en meer vrijheid begrijpelijk is, moeten wij westerlingen echter geen illusie maken dat er een democratie naar Westerse model in de Arabische landen zou komen. Al eeuwenlang heeft de democratie nauwelijks voet op de Arabische bodem gezet en de Arabieren voelen helemaal geen verbondenheid met de democratie, zoals de westerlingen wel gewend zijn aan hun democratische systeem. De waarheid is dat de islam een grote struikelblok voor de ontwikkeling van de democratie is. Want de democratie vindt geen haar oorsprong in het Midden-Oosten maar echter in het Oude Griekenland. Het woord democratie is afgeleid van het Grieks hetgeen het betekent; Het volk regeert. De democratie ontstond in Athene en ontwikkelde zich verder, toen Athene een politieke en economische crisis beleefd had en de heersende aristocratische bovenlaag een gebaar moest maken door toe te stemmen in de eerste codificatie van het Atheense recht om de ontevredenheid van het volk te sussen. De eerste stap leidde echter tot vermindering van de macht van de aristocratie en het volk kreeg steeds meer macht. Vele historici zien de Atheense democratie als de wig van de Westerse democratie. Alleen in het Midden-Oosten ontbreekt het democratische systeem volkomen. Er zijn wel verkiezingen in Iran en enkele Arabische landen, maar we mogen niet vergeten dat niet alle partijen in de volksvertegenwoordiging toegelaten zijn. Bijvoorbeeld de Christenen mogen geen politieke partij oprichten en niet aan de verkiezingen deelnemen, terwijl het voor de moslims in Nederland en andere Westerse landen wel toegestaan is een eigen politieke partij op te richten. Ze zijn nog steeds gediscrimineerd. In Iran bepaalt de Raad van Hoeders welke partij aan de verkiezingen mag deelnemen en in  het parlement vertegenwoordigen. Umma weegt zwaarder dan de democratie! De omwenteling in het Midden-Oosten leidt echter niet tot echte democratie maar zal een andere richting inslaan. Want het democratiseringsproces kan honderd jaren duren eer de Arabische wereld een volwaardig democratische bestel krijgt!

Sommigen vrezen dat de Arabische onrust naar Europa zou overslaan. Ook in aantal Europese landen als Griekenland en Ierland is het onrustig wegens de Eurocrisis en de schuldenlast. Ook het blijvend stijgen van de prijzen kan tot enorme rellen leiden, net zoals het in Egypte al gebeurd was.
Echter heeft de Bijbel al voorzegd dat de volken in grote beroering zouden verkeren. Door de Arabische onrust zien we een Bijbelse profetie letterlijk in vervulling gaan! Duizenden jaren geleden had een profeet, Jesaja genaamd, al geprofeteerd dat de volken onrustig en opstandig zouden worden;

"Wee, een rumoer van vele volken, die rumoer maken als rumoerige zeeën, en een gebruis van natiën, die bruisen zoals gweldige wateren bruisen. Natiën bruisen zoals geweldige wateren bruisen, maar dreigt Hij ze, dan vluchten zij ver weg en worden opgejaagd als kaf op de bergen vóór de wind uit en als een werveldistel vóór de strom uit." Jesaja 17:12-13

Als de prijzen wereldwijd naar een recordhoogte opgejaagd worden, zal dat ook voor de grote onrust onder de volken zorgen. Geweldadige rellen kunnen tot massale plunderingen leiden! Precies zoals de profeet Jesaja in de volgende zinnen zei;

"Ten tijden des avonds, zie, daar is verschrikking; voordat het morgen wordt, zijn zij er niet meer. Dit is het deel van hen die ons plunderen, en het lot van hen die ons beroven." Jesaja 17:14

Zolang de onrust in de Arabische wereld en straks ook in de hele wereld blijft aanhouden, is dat ook een aanwijzing dat de volken geen rust kennen! Het is ook belangrijk om vanuit een Bijbels perspectief goed te weten dat de omwenteling in de Arabische wereld echt niet tot vrede zal leiden! Ook elders in de wereld zal een omwenteling niet tot vrede leiden.

"Ik schep de vrucht der lippen: vrede, vrede voor hem die verre, en voor hem die nabij is, zegt de Here; en Ik zal hem genezen. Maar de goddelozen zijn als de zee, zo opgezweept, dat zij niet tot rust kan komen, en wier wateren slijk en modder opwoelen. De goddelozen, zegt mijn God, hebben geen vrede." Jesaja 57:19-20

Alleen God geeft vrede wie Hem ernstig zoekt en vindt. Een religie, een ideologie, een instelling en een persoon kan ons geen vrede geven. En de democratie kan ook géén blijvende vrede en stabliliteit noch vrijheid en cultuur garanderen.  Vrijheid en cultuur zijn breekbaar. Dat hadden we bij totalitaire landen gezien hoe vrijheid in de kiem gesmoord en de cultuur vernietigd werden. Religie en politiek falen volkomen, als het blijkt dat vrede niet bestendig en duurzaam kan blijven.

Laten we God ernstig zoeken en vinden, dan hebben we echte vrede. Om te beginnen in onze harten...

"Want uw hemelse Vader weet, dat gij dit alles behoeft. Maar zoekt Zijn koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden. Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad." Matthéüs 6:33

God zegene u. Shalom.


                                                      Paul

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Paul,
Van harte gefeliciteerd met je fonkelnieuwe site.
En wat een mooie illustratie van de burcht Sion.
Dat de site tot geloofsopbouw en bemoediging voor velen mag zijn.
Hartelijke groet,
Daisy.

10k1ngs zei

Mooie site Paul.En weer eens wat anders als Punt.
Ik kom nog eens vaker kijken hier.

Groetjes,

10k1ngs

Anoniem zei

Lieve Paul,
Moge onze hemelse Vader
jouw nieuwe site zegenen
Moge velen blinde ogen
en vele dove oren
geopend worden
Moge velen de Waarheid
in Yahushua vinden
Moge velen door Zijn liefde
genezen en herstellen
en eeuwig leven ontvangen
Moge jouw Hemelse Vader
jou gebruiken als een machtig
eindtijdintsrument
in Zijn Hand
en jou leiden door de
Ruach ha Kodesh
Liefs van Remnant

Andreas zei

Hoi paul, ik las je reactie op xandernieuws over de visioen die je ontvangen hebt over de overstroming in Nederland. Ik vond het mooi dat je dit ook deelt. Ik Geoof ook dat dit heel spoedig gebeuren zal. Lees voor de aardigheid het volgende anders even. ; http://god-is-goed.nl/Aalten%20een%20Kustplaats.pdf

Groeten Andreas.

Anoniem zei

Hallo Paul, gefeliciteerd met je site.

Je kent mij niet, ik lees dagelijks de nieuwsartikelen en reacties op xandernieuws. Ikzelf plaats nooit een reactie, maar ik lees het meeste wel. Jij uitlatingen vallen mij altijd positief op en ik leer een hoop van je. Ik had al vernomen dat jezelf een site zou starten en was nieuwsgierig ernaar. Ik wens je Gods zegen toe en hoop dat vele mensen deze site gaan bezoeken.

Groetjes Aat

Anne zei

Beste Paul,
Hartelijk gefeliciteerd met je prachtige nieuwe website! Ik ben altijd erg blij met jouw visies en uitleg op xandernieuws en dus ook erg verheugd met deze site van jou. Mag ik je veel Goddelijke wijsheid toewensen en dat je mede door deze site vele harten van mensen mag brengen tot God in naam van onze Verlosser Jezus Christus, de messias.
Ook ik leer heel veel van jou en vertel het door aan hen die het nog niet weten.
Gods Zegen!

Groetjes Anne
[IMG]http://i27.photobucket.com/albums/c175/Flandee/GodsZegen.gif[/IMG]